Nakon prijatnih džez numera, predlažemo da pročitate domaći zadatak na temu ”Louis Armstrong” iz izbornog predmeta Teorije džeza, koji je uradila naša učenica II razreda srednje muzičke škole, Dušanka Jaramaz

Sigurni smo da je njen nastavnik Milorad Šule Jovović zadovoljan ovim domaćim zadatkom.

”Louis Armstrong bio je američki jazz muzičar. Postao je najveći jazz muzičar, muzike 20. vijeka i jedna od najvećih figura u istoriji muzike. Armstronga su voljeli zbog njegovog trubačkog talenta, nevjerojatno čistog i prodornog sviranja na trubi i specifičnog pevanja. Uz to, bio je jako velikodušan, radovao se životu i živio ga za muziku.
Kada je imao dvadeset godina, počeo je nastupati sa solo dionicama na trubi. Bio je jedan od prvih jazz muzičara koji tako nastupao. Naučio je stvarati sopstveni zvuk. Koristi i pjevanje u svojim nastupima.
1922. Joe King Oliver poziva ga da se priključi sastavu “Creole Jazz Band”. Čikago je tada bio središte jazz muzike. Snimio je prve snimke za izvođačke kuće “Gennetr Records” i “Okeh Records.
1924. dobija poziv da ide u New York i svira u sastavu” Fletcher Henderson Orchestra”, vodećem afroameričkom muzičkom sastavu toga vremena.Hendersonov orkestar nastupao je u najboljim mjestima isključivo za bijelce, kao što je npr. poznati “Roseland Ballroom”, gdje je aranžmane radio Don Redman. Duke Ellingtonov orkestar je išao u Roseland kako bi vidjeli Armstrongove nastupe.
U to vrijeme, Amstrong je snimio brojne snimke koje je aranžirao pijanista Clarence Williams.
To su snimci sa jazz sastavom “Williams Blue Five”. Sarađivao je sa pjevačicama Bessie Smith, Ma Rainey i Alberta Hunter.
1925.vraća se u Čikago.
Na početku je bio član sastava “Lil Hardin Armstrong Band”
Nastaju hitovi “Potato Head Blues”, “Muggles” i “West End Blues”.
Njegovi snimci sa pijanistom Earlom “Fatha” Hinesom, najpoznatiji njihov duet iz 1928. “Weatherbird” i Armstrongov uvod trubom u “West End Blues” ostali su jedni od najpoznatijih jazz improvizacija u istoriji.
Armstrong je nastupio i u kvintetu “Erskine Tate’s Little Symphony”, koja je uglavnom nastupala u pozirištu “Vendome Theatre”.
Vratio se u New York 1929., gdje je svirao u orkestru za uspješan mjuzikl “Hot Chocolate”
Imao je dosta uspjeha sa vokalnim snimcima. Znacajna je njegova verzija poznate pjesme “Stardust” koju je napisao njegov prijatelj Hoagy Carmichael.
Velika depresija u ranim 1930-im odrazila se jako na jazz sceni. Klub “Cotton Club” zatvoren je 1936. i mnogi muzičari su nakon toga prestali u potpunosti svirati.
Armstrong se seli u Los Angeles 1930. godine. Nastupao je u klubu “New Cotton Club”
1931. Vraća se u Čikago.
Kasnije, ponovo je nastupao u filmovima.
Godine 1964. snimio je svoju najprodavaniju ploču “Hello, Dolly!”. Pjesma je postala broj jedan na ljestvicama pop muzike.
1971. Nastupao je uspješno po Africi, Evropi i Aziji.
Umro je 1971.godine od srčanog udara. Umro je mjesec dana prije 70-og rođendana.
Najviše mi se dopadaju “Autumn In New York”, ” I wonder” i “April in Paris”.

#UčiDoma